Kuka minä olen?

Moi kaikki!

Olen Pauliina 22v ja valmistuin kokiksi keväällä 2017. Tällä hetkellä työskentelen pienessä ravintolassa Helsingissä, jossa viihdyn tosi hyvin. Asun poikaystäväni kanssa Espoossa ja muuttaessani jätin lapsuudenkotiini vielä kaksi pikkuveljeä sekä vanhemmat.





Mun elämässä on monet asiat tapahtuneet melko arvaamatta. Ennen kuin tiesin haluavani kokiksi, olin kiinnostunut sisustussuunnittelusta, mutta niihin opintoihin en päässyt. Isovanhempien kustantaman sisustussuunnittelukurssin jälkeen suunta muuttui täysin, kun en halunnutkaan jatkaa sen alan parissa muuten, kuin oman kodin sisustamisen osalta. Päädyin siis Ravintolakoulu Perhoon, josta kahden vuoden (supernopeiden) opintojen jälkeen valmistuin kokiksi. Päätöstä opiskella ravintola-alaa en ole katunut kertaakaan, enkä varsinkaan nyt, kun löysin tieni ihanaan ravintolaan ja minua tukevaan tiimiin.

Kokkailut kuuluvat myös vapaa-aikaani, sillä meillä tehdään kaikki ruoat itse. En halua ostaa valmisruokia, kuin vain todellisen pakon edessä. Arkiruoka on yleensä yksinkertaista ja nopea valmistaa, mutta sen täytyy olla myös terveellistä ja ravitsevaa, sillä urheilemme poikaystäväni kanssa molemmat. Olen käynyt salilla yhteensä noin 6 vuotta, joista ensimmäisiä vuosia en laskisi kunnon treenaamiseksi. Olimme silloin kavereiden kanssa vielä liian nuoria, emmekä tienneet treenaamisesta oikeastaan mitään :D Viimeiset 3-4 vuotta ovat olleet enemmän tavoitteellisia treenin suhteen ja paljon tietoa keränneenä touhussa on ollut järkeäkin mukana. Jokainen käy varmasti läpi elämässään erilaisia vaiheita ruoan ja treenin tasapainottelussa, ja niin myös minä olen mennyt laidasta laitaan. Nykyään onneksi suhde molempiin on realistinen ja iän myötä (voinko edes vielä sanoa näin?) tullut rentous helpottaa siinäkin.

Se, miksi tämän blogin perustin, on eräänä iltana kehittynyt idea siitä, että voin jakaa omia reseptejäni, jotka olen todennut hyväksi (puolueettoman ja tiukan arviointitiimin kanssa). Haluan kokeilla uusia juttuja, ja blogin pitämisestä saan motivaatiota siihenkin, kun voin jakaa onnistuneita kokeiluja täällä.
Kirjoitan välillä myös muistakin kuin ruokaan liittyvistä asioista, ja siksi toivoisinkin, että te jotka tänne eksytte, esittäisitte mahdollisia postaustoiveita :)




Tässä vaiheessa toivotan mahdollisimman aurinkoista kesäpäivää kaikille! 

- Pau


Kommentit

Suositut tekstit